STRONY I SKLEPY INTERNETOWE

Na skrypcie CMS WordPress

Strona internetowa jest obecnie głównym narzędziem promowania i reklamowania treści i usług. Jeśli jesteś osobą nietechniczną w kwestiach marketingu internetowego i niuansów związanych z przygotowaniem strony internetowej, spełniającej najnowsze standardy elektronicznych publikacji, to zapraszam do zapoznania się z moją ofertą.

Doradzę jak zacząć, aby minimalnym kosztem zaistnieć w sieci. Pomogę wybrać i zarejestrować konto hostingowe oraz domenę, a po wykonaniu strony pokaże Ci na filmach instruktażowych jak samodzielnie zmieniać i edytować tekstowe treści na Twojej stronie.

Nie działam w ramach żadnej wielkiej agencji marketingowej przez co koszty realizacji stron www są relatywnie tanie w porównaniu z ofertami konkurencji.

HOSTING & DOMENA

Aby strona internetowa mogła zaistnieć w sieci, potrzebne jest jakieś konto hostingowe oraz domena. Rozpiętość cenowa tych elementów może być bardzo obszerna – od zupełnie darmowych hostingów (emitują one jednak na stronach własne reklamy, na które nie mamy żadnego wpływu) aż po wydajne, ale bardzo kosztowne hostingi dedykowane.

Na potrzeby postawienia w miarę taniej i prostej w założeniu strony lub sklepu, najczęściej wystarczy tzw. hosting współdzielony, gdzie koszt utrzymywania takiej działającej maszyny rozłożony jest na wielu klientów, a przez to relatywnie tani.

Jeśli nie masz jeszcze nigdzie wykupionego ani upatrzonego konta hostingowego, to na podstawie Twoich założeń dotyczących nowej strony, doradzę, gdzie (w jakiej firmie) i jaki rodzaj konta hostingowego wybrać, aby możliwie optymalnie dopasować wydajność i koszt utrzymywania konta hostingowego do realnych potrzeb przyszłej strony.

Nieco podobnie jest w przypadku wyboru i rejestracji domeny, czyli adresu www przyszłej strony.

Mając już zarejestrowaną domenę i działające konto hostingowe, mogę przystąpić do realizacji strony. Moja oferta jest następująca:

STRONA INTERNETOWA

Wdrożenie wstępnej wersji strony, czyli:

  1. Instalacja najnowszej wersji skryptu CMS WordPress + inne niezbędne rozszerzenia.
  2. Przygotowanie responsywnej szaty graficznej dostosowanej do pracy także na urządzeniach mobilnych o różnej szerokości ekranu. Grafika dopasowana do tematu strony lub branży. Możliwość przygotowania grafiki zbliżonej wizualnie do jakiegoś wskazanego wzorca.
  3. Wdrożenie i sformatowanie (wkomponowanie) dostarczonych przez zleceniodawcę treści tekstowo wizualnych (merytoryczna zawartość strony).
  4. Konsultacje i wizualne doszlifowanie strony możliwie najbliżej potrzeb i wytycznych klienta – na tyle, na ile to będzie technicznie możliwe.

W skład strony internetowej może wchodzić:

  1. +/- 10 podstron tekstowo informacyjnych wraz z przygotowaniem, osadzeniem i sformatowaniem dostarczonych przez klienta treści tekstowo wizualnych (w tym także galerii i filmów).
  2. +/- 20 galerii zdjęć w jednej monolitycznej strukturze lub z podziałem na kategorie/podstrony.
  3. Blog z dowolną ilością artykułów.
  4. Podstrona kontakt z aktywną, skalowalną mapką oraz formularzem kontaktowym zawierającym pola takie jak:
    – Imię Nazwisko
    – tel.
    – adres mailowy
    – tekstowa wiadomość
    – pola jednokrotnego wyboru
    – pola wielokrotnego wyboru
    – możliwość wysyłki załącznika
    – filtr antyspamowy
    – zgody na przetwarzanie danych osobowych (RODO)
  5. Trzypoziomowe rozgałęzione menu
  6. Komunikaty systemowe o RODO i ciasteczkach przygotowane w oparciu o generator.
Realizacja strony internetowej, zawierającej powyższe parametry i funkcje, to koszt mniej ~ więcej w okolicach:
500 ~ 500 PLN netto
Możliwość wystawienia faktury VAT
Precyzyjna wycena po przedstawieniu wytycznych

SKLEP INTERNETOWY

Wdrożenie wstępnej wersji strony, czyli:

  1. Instalacja najnowszej wersji skryptu CMS WordPress + wtyczka WooCommerce + inne niezbędne rozszerzenia.
  2. Przygotowanie responsywnej szaty graficznej dostosowanej do pracy także na urządzeniach mobilnych o różnej szerokości ekranu. Grafika dopasowana do tematu strony lub branży. Możliwość przygotowania grafiki zbliżonej wizualnie do jakiegoś wskazanego wzorca.
  3. Wdrożenie i sformatowanie (wkomponowanie) dostarczonych przez zleceniodawcę treści tekstowo wizualnych (merytoryczna zawartość strony).
  4. Konsultacje i wizualne doszlifowanie strony możliwie najbliżej potrzeb i wytycznych klienta – na tyle, na ile to będzie technicznie możliwe.

W skład sklepu internetowego może wchodzić:

  1. do 30 podstron tekstowo informacyjnych wraz z przygotowaniem, osadzeniem i sformatowaniem dostarczonych przez klienta treści tekstowo wizualnych (w tym także galerii i filmów).
  2. Do 10 galerii zdjęć w jednej monolitycznej strukturze lub z podziałem na kategorie/podstrony.
  3. Zatowarowanie do 10 produktów. Dalej klient uzupełnia/aktualizuje sobie asortyment już samodzielnie, na podstawie przygotowanych filmowych instruktaży.
  4. Blog z dowolną ilością artykułów.
  5. Podstrona kontakt z aktywną, skalowalną mapką oraz formularzem kontaktowym zawierającym pola takie jak:
    – Imię Nazwisko
    – tel.
    – adres mailowy
    – tekstowa wiadomość
    – pola jednokrotnego wyboru
    – pola wielokrotnego wyboru
    – możliwość wysyłki załącznika
    – filtr antyspamowy
    – zgody na przetwarzanie danych osobowych (RODO)
  6. Trzypoziomowe rozgałęzione menu.
  7. Komunikaty systemowe o RODO i ciasteczkach przygotowane w oparciu o generator + Regulamin sklepu (treść regulaminu dostarcza klient).

Wdrożenie jednej z niżej wymienionych bramek płatności:
PayU, Przelewy24, Tpay, PayLane, Mollie, Stripe, Paynow, PayPal, Imoje
+ przelew na konto bankowe.

Do tego integracja z jednym wybranym kurierem: InPost, DHL24, DPD + paczkomaty i/lub standardowa przesyłka.

Ponadto:

  • Pilnowanie przez skrypt sklepu zadeklarowanych stanów magazynowych (opcja)
  • Możliwość wdrożenia kodów rabatowych i promocji na wybrane produkty (opcja)
  • Możliwość realizacji zakupu z lub bez konieczności zakładania konta
  • Możliwość sprzedaży zarówno produktów fizycznych jak i cyfrowych
  • Możliwość skonfigurowania produktów zawierających warianty, cechy i atrybuty, a następnie uruchomienie filtrów selekcji towaru oraz wyszukiwarki.
Realizacja strony internetowej, zawierającej powyższe parametry i funkcje, to koszt mniej ~ więcej w okolicach:
1000 ~ 1000 PLN netto
Możliwość wystawienia faktury VAT
Precyzyjna wycena po przedstawieniu wytycznych

Możliwe poszerzenie zakresu funkcji strony, jak np. dodanie wersji językowych, wdrożenie wyskakujących okienek PopUp, osadzanie treści (chatu) z Facebooka, opinii z Google Reviews, rezerwacji lub innych aktywnych elementów. Szczegóły do indywidualnych ustaleń.

TECHNICZNY BEŁKOT
Przymierzając się do postawienia strony www możemy spotkać się z różną, dziwną dla nas (nie technicznych) terminologią. Poniżej krótkie wyjaśnienia najczęściej używanych terminów związanych z szeroko pojętym tematem budowy stron www.

Czyli inaczej grafika strony przystosowana do pracy na urządzeniach mobilnych (Responsive Web Design – RWD). To technika projektowania strony www, w taki sposób, aby jej wygląd i układ dostosowywał się automatycznie do rozmiaru okna urządzenia, na którym jest wyświetlany np. przeglądarki, smartfonów czy tabletów. Strona tworzona w takiej technice jest uniwersalna i wyświetla się dobrze zarówno na dużych ekranach, jak i na smartfonach czy tabletach.

Responsywność

A mówiąc bardziej precyzyjnie konto hostingowe (czasami może się pojawić zastępczy termin server). Konto hostingowe tzw. współdzielone, to w dużym uproszczeniu jakaś przestrzeń na dysku komputera, który jest non-stop podłączony do sieci internetu. Przestrzeń na dysku – do którego będziesz miał dostęp i w którym będziesz przechowywał pliki swojej strony www. Jest to niezbędny element, aby strona www mogła być dostępna w sieci internet. Więcej na ten temat tutaj

Domena to inaczej adres strony www. Element niezbędny (obok hostingu) aby strona mogła zaistnieć w sieci internetowej. Inaczej, domena to jakaś wybrana przez użytkownika unikalna nazwa, która wpisana potem do przeglądarki internetowej otworzy przygotowane wcześniej na koncie hostingowym treści. Więcej i precyzyjniej na ten temat tutaj.

To inaczej różnego typu „wyskakujące” na stronie treści wizualno tekstowe (czyli to co najbardziej w*****a wszystkich użytkowników stron :). Mimo że jest to bardzo nielubiana forma publikacji, to według marketingowych „geniuszy” jest to jednocześnie skuteczny sposób na wyróżnienie zawartych tam treści. PopUpy mogą mieć różną wielkość, różne położenie, różną zawartość i różne warunki wywoływania. Zawarta w PopUpie treść po wywołaniu, zwykle wisi sztywno nad stroną, aż do fizycznego zamknięcia takiego okienka.

Czyli inaczej rotator zdjęć lub grafik. Najczęściej element na stronie www w którym z określoną częstotliwością i w określonej kolejności przewijają się jakieś obrazki bądź inne treści. Często każdej przewijanej grafice towarzyszy jakiś krótki tekst będący jednocześnie odsyłaczem do wybranych/ustalonych wewnętrznych treści na stronie. Slider może mieć różne rozmiary i może być położony w różnych miejscach strony.

Rozszerzenie, wtyczka, plugin albo dodatek. Generalnie jest to jakiś napisany specjalnie dla określonego CMSa zestaw funkcji, które po zainstalowaniu rozszerzają podstawowy zakres działań skryptu o jakieś określone nowe walory użytkowe. Zakres działań rozszerzeń może być bardzo zróżnicowany a i ich dystrybucja może być darmowa jak i płatna (co wpływa na koszt realizacji strony jak i jej późniejsze aktualizacje).

Dodatek do strony w formie krótkiego kodu, którego rolą jest publikowanie jakichś określonych informacji pobieranych z innych zewnętrznych usług lub stron www. Wizualnie może to być np. osadzony gdzieś na stronie blok z informacją o pogodzie. Widgety w odróżnieniu od rozszerzeń są bardziej elastyczne w procesie wdrażania gdyż nie wymagają instalacji a jedynie wklejenia gdzieś w strukturę plików strony krótkiego kodu.

Lub tzw. strona startowa, to termin określający rodzaj strony internetowej, gdzie większość lub nawet wszystkie treści osadzone są bezpośrednio na przewijanej stronie głównej. Od czasu upowszechnienia się smartfonów taki sposób rozmieszczania treści na stronie staje się dość powszechny i często stosowany głównie z uwagi na prostotę przewijania treści na ekranie telefonu. Nie polecany w przypadku stron z dużą ilością informacji.

Zestaw tzw. bibliotek programistycznych. W odniesieniu do szablonów są to gotowe szkielety stron z mniej lub bardziej rozbudowaną strukturą konfigurowalnych funkcji, dzięki którym użytkownik może w dużym zakresie samodzielnie zmieniać kolorystykę i ułożenie obiektów na stronie bez ingerencji w kod PHP i CSS. Do najbardziej znanych Frameworków należą: EF4, Gantry, Helix3, Gavern, T3, Warp… i zapewne jeszcze wiele innych, mniej popularnych.

CMS to tzw. system zarządzania treścią, ułatwiający zalogowanemu na zaplecze administratorowi dodawanie i edycję treści na stronie. Dzięki temu podstawowymi treściami na stronie może zarządzać nawet osoba bez zaawansowanej wiedzy informatycznej. Tekst dodaje/edytuje się z poziomu intuicyjnego w obsłudze edytora, a inne treści wstawia się na stronę za pośrednictwem różnego typu kreatorów. Jest wiele różnych skryptów CMS – WordPress i Joomlla to dwa z najpopularniejszych.

Końcowe prace związane z automatyczną optymalizacją zdjęć/grafik w celu szybszego ładowania strony, wdrożenie zabezpieczeń antywłamaniowych i kopii awaryjnych.

Ponadto wdrażam na realizowanych stronach wybraną wtyczkę SEO (Yoast SEO lub Rank Math) wraz z podstawową konfiguracją, celem przygotowania strony w sposób możliwie najbardziej przyjazny internetowym wyszukiwarkom. Na życzenie pomagam także w samodzielnym zaindeksowaniu nowej strony w wyszukiwarce Google.

Po zakończeniu i oddaniu strony klientowi, robię filmowe samouczki z podstaw samodzielnej edycji treści, aby klient, po zalogowaniu na zaplecze, mógł już samodzielnie przeredagowywać w razie potrzeby, większość treści na stronie.

Opcjonalnie na życzenie klienta pomoc w skonfigurowaniu poczty na zakupionej domenie albo wdrożenie bezpiecznego darmowego połączenia SSL Let’s Encrypt (o ile wybrany przez klienta serwer będzie posiadał taką funkcję).

ZERO ZALICZEK

Możliwa także stała usługa administrowania stroną, to jest wdrażanie nowych i aktualizowanie już opublikowanych treści graficzno tekstowych wraz z ich odpowiednim wizualnym ostylowaniem, monitorowanie stanu technicznego strony, aktualizacja WordPressa i wtyczek jeśli zachodzi taka potrzeba.
Koszt administrowania stroną zależy od skali jej rozbudowy. Precyzyjna wycena takiej usługi po zakończeniu prac nad stroną.